Завод за стручни надзор чине два одељења:
- Одржавање
- Изградња
Основна делатност Завода је стручно-технички надзор над извођењем радова на изградњи, рахабилитацији, реконструкцији и одржавању државних путева ИА (аутопутеви) и IБ реда, државних путева IIА и IIБ реда, општинских путева, градских саобраћајница, аеродрома, мостова и објеката према домаћем законодавству и према свим врстама FIDIC уговора.
Завод се бави и израдом Пројеката технологије и организације грађења и Пројеката превентивних мера и безбедности и здравља на раду.
Стручним надзором су обухваћене следеће активности:
- контрола да ли се грађење врши према техничкој документацији
- контрола и провера квалитета извођења свих врста радова уз примену прописа, стандарда и техничких норматива
- контрола и овера количина изведених радова
- контрола грађевинске документације
- давање потребних упутстава Извођачу радова, нарочито у случају одступања градње од техничке документације и промене услова градње објекта
- сарадња са Пројектантом ради обезбеђења детаља технолошких и организационих решења за извођење радова и решавање других питања која се појаве у току извођења радова
- учешће у техничком прегледу и пријему објеката, контрола отклањања примедби до коначног пријема објекта као и примопредаји објекта Инвеститору
- консултантске услуге са циљем смањења трошкова и времена потребног за извођење радова путем оптимизације технологије грађења и решавање одштетних захтева
Неки од капиталних пројеката на којима је Завод за стручни надзор ангажован у последњих десет година су:
- Изградња Коридора X кроз Србију
- изградња аутопута Е-75, деоница: Бешка – Батајница,
- изградња аутопута Е-75: Печењевце – Грабовница,
- изградња аутопута Е-75: Левосоје – граница БРЈ Македоније,
- изградња леве траке аутопута Е-75, деоница Хоргош (граница са Мађарском) – Нови Сад,
- Е-80 деоница: Комрен – Просек;
- Изградња Коридора Београд – Јужни Јадран, аутопут Е – 763
- деоница Уб – Лајковац;
- Сектор I, деоница 3: Обреновац – Уб и деоница 5: Лајковац – Љиг;
- Сектор II, деоница 1: Љиг – Бољковци, деоница 2: Бољковци – Таково и деоница 3: Таково – Прељина;
- Изградња петље “Петлово брдо“ и петље „Орловача“ (II фаза);
- Рехабилитација аутопута Е-75: Београд – Ниш, деоница Мали Пожаревац – Раља;
- Рехабилитација коловоза на аутопуту Београд – Ниш: деоница Бегаљичко брдо – Мали Пожаревац;
- Рехабилитација путева и мостова:
- М – 21, Лот XV, деоница: Увац – Нова Варош,
- М – 22, Лот XVI, деоница: Биљановац – Баљевац,
- М – 25.1, Лот XVII, деоница: Берање – Пожаревац;
- Рехабилитација магистралних путева:
- М – 5 Појате – Краљево,
- М – 19, Лот XX, деоница ТЕНТ Б- Мишар;
- М – 19, Лот XXI, деоница Дебрц – Мишар;
- Радови на Обилазници Београд
- сектор 4, деоница: Добановци – Бубањ Поток,
- II фаза петље „Добановци“ ,
- сектор 5, надзор на изградњи тунела „Стражевица“,
- надзор на изградњи тунела „Липак“;
- Надзор на изградњи државног пута I категорије М-4, деоница: Бор – Зајечар;
- Надзор над извођењем радова на реконструкцији магистралног пута Будва – Бар, деоница: Бечићи – Рафаиловићи;
- Надзор над извођењем радова на реконструкцији трамвајске двоколосечне пруге, трамвајске контактне мреже, коловоза, тротоара и инфраструктуре у Улици војводе Степе;
- Надзор на изградњи и одржавању улица у Београду, 10 градских и 7 приградских опшина;
- Инвеститорски надзор (супер контрола) над извођењем радова на зимском и летњем одржавању путне мреже која је изузета из мреже државних путева I и II реда;
- Надзор на одржавању магистралних и регионалних путева у Србији;
- Надзор на одржавању аутопута;
- Надзор на одржавању мостова на магистралним и регионалним путевима у Србији;
- Надзор на одржавању државних путева I и II реда у Мачванском и Колубарском округу – Пилот Пројекат.